Project Description

Home » Portfolio » Van Ommen: Optimaliseren interface tussen Perfion en E-commerce platform

van Ommen

Specialist in verspaning

Het familiebedrijf Van Ommen is een internationaal opererende verspaningsspecialist voor technische groothandelaren. Dagelijks leveren zij verspanende en spangereedschappen voor metaalbewerking in heel Europa. Voor het optimaliseren van de interface tussen Perfion en de E-commerce platforms deed Van Ommen een beroep op SHEPH Solutions.

Aanleiding
16 uur! Zoveel tijd had Van Ommen wekelijks nodig om de data in haar E-commerce platform Mendix correct en up-to-date te houden. Dat moest sneller kunnen! Hoe dat te realiseren, mochten wij voor hen bedenken. Daarbij in ogenschouw nemend, dat hun klanten juist voor hen kozen vanwege de accurate productinformatie in hun webshop.

Analyse
Uit onze analyse bleek dat Van Ommen dankzij Perfion alle productinformatie consequent managede. Het bronbestand om de webshop te voeden was dus in orde. Het ging mis bij het doorzetten van alle data vanuit Perfion naar de webshop. Meerdere knelpunten zorgden alsnog voor veel tijdrovende handmatige invoeringen.

Oplossing
Wij optimaliseerden de interface tussen Perfion en de webshop. Door Van Ommen te migreren van een on-premise installatie naar een installatie waarbij Perfion draait in de Microsoft Azure omgeving. Zo losten we de knelpunten op en automatiseerden we updates volledig.

Resultaat
Updates kosten nu niet langer 16 uur, maar nog slechts minder dan 1 uur. Zo heeft Van Ommen gewijzigde productinformatie in Perfion veel sneller beschikbaar in haar webshop en is dit gehele E-commerce platform veel robuuster geworden.