Project Description

Home » Portfolio » Pos Service Holland (PSH)

POS SERVICE HOLLAND

Internationale groothandel in startmotoren en dynamo’s

Pos Service Holland (PSH) is een internationale groothandel op het gebied van startmotoren en alternatoren. Met vestigingen in Nederland, Frankrijk, Spanje, Polen, Oekraïne, China en Taiwan en vertegenwoordiging vanuit verschillende landen bedient PSH haar klanten wereldwijd. Een substantieel deel van de 15.000 producten levert PSH aan de automotive-sector. Voor dat deel schakelt COO Rick Bunschoten SHEPH in

“Dankzij SHEPH besparen we enorm veel tijd.

Tot twee jaar geleden was ik algemeen directeur van Auto Electric Service (AES). Bij dat bedrijf was een werknemer verantwoordelijk voor het aanleveren van alle productdata in TecDoc, de branche-overkoepelende digitale catalogus waar de aftermarket alle onderdelen van alle merken in kan vinden. Op dat platform hadden wij als AES onze data perfect op orde. Na de overname van AES door PSH in oktober 2020 wilden we dat graag zo houden.

Rick Bunschoten | COO

Ze snappen ons precies
“Er was alleen een probleem… Door de reorganisatie die met de overname gepaard ging, kon de TecDoc-specialist van AES niet blijven. We moesten dus op zoek naar een externe partij die ons op dit gebied kon ontzorgen. Vanwege hun ervaring bij Brink Trekhaken nodigden we SHEPH uit voor een gesprek. Vanaf moment één hadden we een klik. Ze snapten precies wat wij nodig hadden.”

Terugvallen hun kennis
“In ons eigen ERP-systeem zetten we alle productdata klaar. Martin en Gert-Jan zorgen voor het vertalen van die gegevens naar de maatstaven van TecDoc. Ten opzichte van hoe we het deden, verrijkten ze onze productdata. Bijvoorbeeld qua fotografie. Op TecDoc presenteren we ons nu zo eenduidig en sterk, dat het platform inmiddels ook dient als bronbestand voor onze eigen webshops. Ook bij die koppelingen vallen we terug op de kennis van SHEPH.”

Klantspecifieke ETL-oplossingen
“Dergelijke ETL-oplossingen (extract, transform en load) passen we sinds kort ook toe bij klanten. Vanuit TecDoc zorgt SHEPH ervoor dat we onze data klantspecifiek bij hen aanleveren. Zij presenteren onze productinformatie daardoor ook professioneel en foutloos in hun verkoopkanalen. SHEPH schrijft ieder uur al bij twintig klanten onze data weg op hun eigen FTP-locatie. Met actuele voorraadgegevens dus. Dat aantal willen we laten groeien. ”

Overal en altijd controle op data
“Met name grossiers kunnen de klantspecifieke aanlevering erg waarderen, omdat zij onze productdata zo ook weer eenvoudig naar hun klanten door kunnen zetten. Met de zekerheid dat ze de juiste informatie delen, want uiteindelijk is alle data nu afkomstig uit een bron; TecDoc. Omdat wij die bron vanuit ons ERP van data voorzien, houden we overal en altijd controle op de productgegevens.”

Nóg verder op datagebied
“Ik zie nu pas hoe kwetsbaar we waren door afhankelijk te zijn van één persoon. Met Martin en Gert-Jan beschikken we nu over twee specialisten, die ons op datagebied nóg verder helpen. Ze snappen onze business en komen zelf met ideeën. De lijnen met hen zijn kort. Als er iets is, hoef ik maar te bellen of ze fixen het. Dankzij SHEPH besparen we enorm veel tijd en dus geld. Bovendien zijn we verzekerd van datakwaliteit.”